10 اشتباه در بازاريابي آنلاين و نحوه مقابله با آن ها

مقالات جديد در حوزه طراحي سايت و تكنولوژي

10 اشتباه در بازاريابي آنلاين و نحوه مقابله با آن ها

۱۰ بازديد

10 اشتباه در بازاريابي آنلاين

 

كساني كه اطلاعات كاملي در خصوص بازاريابي آنلاين دارند مي توانند يك كتاب كامل در خصوص اشتباهات رايج در اين حوزه بنويسند (راستش 10 كتاب ) در اين مقاله تيم تحريريه طراحي سايت پرنا در خصوص رايج ترين اشتباهات تمركز كرده است. اين اشتباهات شامل تمامي مسائل مانند سئو ، شبكه هاي اجتماعي ، تبليغات و ... مي شود. تمامي تلاش ما در اين مقاله اين است كه شما اشتباهات خود را دريابيد و تلاش و زمان خود را روي مسائلي كه واقعا تاثير گذار هستند قرار دهيد.

 

1- رعايت نكردن اصول بازاريابي براي وب سايت خودتان

 

نمي توانم به شما بگويم كه چند بار با اين موضوع رو به رو شده ام. مردم با اين ايده ساه لوحانه به شركت مي آيند كه يك وب سايت خودش به طرز معجزه آسايي مشتري جذب خواهد كرد و روزانه ميليون ها نفر سايت را بازديد مي كنند. امروزه حدود 1 ميليارد وب سايت در دهكده جهاني وجود دارد. همانگونه كه شركت شما بدون بازاريابي به هيچ مي رود ، وب سايت هم دچار همين سرنوشت خواهد شد. بدون بازاريابي آنلاين ترافيك ورودي به طراحي سايت شما بسيار محدود و حتي صفر است . بدون ترافيك بازديدكنندگان انتظار فروش كالا يا خدمات را نداشته باشيد.

راه حل : براي بهره وري از سايت خود ، بازاريابي ، توليد محتوا و سئو را جدي بگيريد و مصر باشيد !

 

2- انتظارات غير واقعي داشتن

 

مورد بعدي كه خيلي با آن رو به رو مي شويم ، انتظارات غير واقعي مشتريان است. بسياري از مديران و سهامداران اهدافي غير واقعي در زماني كوتاه مد نظر قرار مي دهند. اين موضوع از آنجايي نشات گرفته است كه مردم گمان مي كنند ايده هاي آنلاين خيلي زود به ثمر مي نشينند. براي مثال شخصي اخيرا به شركت ما آمد و از اهدافش براي داشتن 500 هزار بازديد كننده مجزا براي يك سال سخن مي گفت. جالب اين جاست كه پس از كمي صحبت ما متوجه شديم كه منظور او 500 هزار مشتري است كه خريد از طراحي سايت وي انجام داده اند. نه بازديد كننده !! بيشتر مردم ، حتي كساني كه اطلاعي در حوزه بازاريابي آنلاين ندارند مي دانند كه اين هدف نا ممكن است.

 

راه حل : اهداف منطقي ، با توجه به موقعيت فعلي سايت خود تعيين كنيد.

 

3- گول تبليغات عجيب غريب را خوردن !

 

بله ! همه ي شما با اين جملات كه در يك ماه به رتبه يك گوگل مي رسيد و ... آشنايي داريد . همگي آن ها جذاب هستند. يك ميانبر سريع ! در اين تبليغات آمده كه سيل ترافيك بازديدكنندگان به سايت شما سرازير مي شوند. به طور كلي شركت هاي زيادي هستند كه با استفاده از تكنينك هاي سئو كلاه سياه سعي در گول زدن شما دارند. بگذاريد حقيقتي را به شما بگوييم ، اين تكنيك ها با گول زدن موتور هاي جست و جو در كوتاه مدت جواب مي دهند. درست خوانيد ! ولي پس از مدتي كه شما تمامي پول را به شركت سئو داده ايد ناگهان گوگل شما را پنالتي خواهد كرد و پس از آن بازگشت به رتبه هاي خوب تقريبا غير ممكن است :| زيرا گوگل شما را به عنوان يك سايت متقلب دسته بندي خواهد كرد. مي توانيد امتحان كنيد :)

راه حل : صرفا با استفاده از تكنيك هاي كلاه سياه و قانوني رتبه خود را بالا ببريد . كمي بيشتر طول خواهد كشيد ولي پس از آن جايگاه مستحكمي داريد.

 

4- بازاريابي آنلاين بي هدف ، براي تمامي مردم

 

بيشتر كمپاني ها به اشتباه ترافيك ورودي طراحي سايت  را مبناي موفقيت قرار مي دهند. اگر بازديدكننده بيشتري داشته باشند خوشحال خواهند بود. مهم تعداد بازديدكننده ها نيست ، تعداد مشترياني است كه از آن بازديدكننده ها جدب شما مي شوند. شما بايد اهداف مشخصي داشته باشيد و صرفا براي بازار هدف خود برنامه ريزي و بازاريابي كنيد.

 

راه حل : صرفا براي مشتريان بالقوه بازاريابي كنيد نه تمامي مردم بازديد كننده مهم نيست مهم مشتري و پولي كه وارد حساب شما مي شود است !

 

5-شركا و ابزار مناسب نداشتن

 

بازاريابي آنلاين امروزه بسيار پيچيده و سخت شده است. فاكتور ها ، المان ها و عناصر بسياري امروزه براي موفقيت لازم هستند. شما بايد تمامي عمر خود را صرف مطالعه و تحقيق كنيد تا در يك زمينه متخصص شويد. منظور چيست ؟ تنهايي موفق نخواهيد شد ! ما هرگز كسي را ملاقات نكرده ايم كه در تمامي مسائل بازاريابي آنلاين متخصص باشد و مطمئن هستيم كه ملاقات نخواهيم كرد ! چرا هستند كساني كه در چند زمينه اطلاعاتي دارند ولي آنها هم نياز به كمك دارند. همين موضوع در ابزار هاي لازم براي موفقيت هم صدق مي كند . شما براي پيشرفت نيازمند ابزار مناسب براي بررسي آمار سئو ، بازديد ، فروش و .. هستيد.

 

راه حل : افراد مناسب را جذب كنيد ، به ياد داشته باشيد كه با احساس خود جلو نرويد ! مهم نيست كه از آنها خوشتان مي آيد يا خير ، مهم اين است كه به درد كار شما بخورند.

 

6- دسته كم گرفتن هزينه هاي بازاريابي آنلاين

 

يك باور رايج غلط در عموم مردم رواج دارد و آن اين است كه بازاريابي آنلاين رايگان است. حتي اگر شما تمامي تلاش خود را روي انواعي از بازاريابي آنلاين كه هزينه مستقيم ندارند معطوف كنيد ، مانند سئو باز هم آن را ارزان به دست نخواهيد آورد. هزينه براي يك طراحي سايت حرفه اي و نداشتن پول براي بازاريابي آنلاين مانند خريد يك ماشين و پول بنزين نداشتن است. بهتر است قبل از طراحي سايت بودجه يك سال بازاريابي را كنار بگذاريد . اين بودجه بين 30 تا 50 درصد هزينه طراحي سايت است.

 

راه حل :  به اندازه 20 تا 50 درصد هزينه طراحي سايت را براي بازاريابي كنار بگذاريد.

 

7- تنها به تبليغات پولي اميد داشتن

 

نكته مثبت تبليغات درست پولي اين است كه معمولا بهره وري دارند. علاوه بر آن ، تبليغات اينترنتي سريع ترين راه براي رسيده به ترافيك مناسب در طراحي سايت ارزان شما است. ولي خوب اين تبليغات چند نكته منفي هم دارند . اول از همه اينكه به شدت گران هستند ، نتايج آنها معمولا كوتاه مدت است و پس از مدتي از بين مي روند. به همين دليل شما نبايد به تبليغات به عنوان منبع اصلي ترافيك بازديدكنندگان نگاه كنيد. شما بياد چند استراتژي تركيب شده داشته باشيد . علاوه بر تبليغات بايد بر روي سئو ،  شبكه هاي اجتماعي و همچنين ايميل ماركتينگ متمركز شويد. درست است كه اين استراتژي ها معمولا زمانبر هستند ولي معمولا نتايج بلند مدتي در پي دارند. با اين تفاصيل تبليغات پول مي تواند كمك شاياني به پيشرفت و موفقيت شما بكند. اگر بودجه خوبي داريد مي توانيد از آن در تبليغات استفاده كنيد.

 

راه حل : چند استراتژي تركيبي داشته باشيد ، صرفا به تبليغات پولي اتكا نكنيد.

 

8- تجزيه و تحليل نكردن نتايج بازاريابي آنلاين

 

توجه نكردن به آمار و نتايج بازاريابي آنلاين  يكي از گناهان بزرگ بازاريابي است كه مي توانيد انجام دهيد! از كجا مي فهميد كه چيزي نتيجه بخش است اگر بازخورد ها را بررسي نمي كنيد. با اين حال اين اشتباه يكي از رايج ترين هاست. تا زماني كه ترافيك به رشد خود ادامه دهد مديران شركت ها  خوش حال هستند . اين كار دقيقا مانند قمار است ، زماني همه چيز را مي بازيد ولي دليلش را نمي دانيد !

 

راه حل : هميشه نرخ بهره وري بازاريابي آنلاين  را بررسي كنيد.

 

9- نداشتن برنامه براي بازاريابي

 

حالا به گناه كبيره حوزه بازاريابي آنلاين  مي رسيم ! نداشتن برنامه . برنامه ريزي درست اصلي ترين نكته براي موفقيت طراحي سايت  و شركت شماست. قبل از اينكه حتي هزار تومان خرج كنيد بايد يك برنامه مدون و هدفمند داشته باشيد. هيچ چيز بدتر از استراتژي " هرچه پيش آيد خوش آيد " نيست . با اين كار شما سرمايه خود را بدون اينكه متوجه شويد واقعا چه چيزي را به دست آورديد خرج مي كنيد. اين كار بودجه و زمان شما را بيهوده خرج خواهد كرد. در مقابل با داشتن يك برنامه مي توانيد حتي به طور روزانه نتايج را بررسي كنيد و پيش رويد.

 

راه حل : هر چه قدر هم كه زمان لازم است صرف كنيد تا يك برنامه دقيق و تدوين شده داشته باشيد.

 

10- توجيه و بهانه :|

 

هنوز هم قانع نشديد كه به يك برنامه براي بازاريابي آنلاين خود نياز داريد. اگر نه حتما دلايلي براي شم خود داريد، در اين قسمت رايج ترين شك هاي موجود را معرفي مي كنيم :|

 

استراتژي هاي بازاريابي آنلاين  براي تجارت هاي بزرگ است ، ما شركت كوچكي هستيم.

استراتژي هاي بازاريابي آنلاين براي كسب و كار است نه طراحي سايت ارزان

وقت ندارم كه يك استراتژي هاي بازاريابي آنلاين بنويسم.

من دوست دارم انعطاف پذير باشم ، يك استراتژي منو محدود مي كنه

 

موفق باشيد !

طراحي سايت پرنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.