چگونه يك برنامه بازاريابي موثر بنويسيم

مقالات جديد در حوزه طراحي سايت و تكنولوژي

چگونه يك برنامه بازاريابي موثر بنويسيم

۵ بازديد

برنامه بازاريابي , برنامه جامع بازاريابي, Marketing , فرمت برنامه بازاريابي , برنامه عملياتي بازاريابي

برنامه بازاريابي موثر

 

در خصوص مشكلات رايج بازاريابي شركت ها در مقالات قبلي به تفضيل توضيح داديم. حال در طراحي سايت پرنا آموزش نوشتن يك برنامه بازاريابي موفق را شرح مي دهيم. يك برنامه جامع بازاريابي به شما كمك مي كند تا به فعاليت هاي روزانه خود جهت بدهيد ، اين برنامه شما را براي رسيدن به اهدافتان  راهنمايي مي كند ، علاوه بر آن با استفاده از آن مي توانيد راحت تر موفقيت ها و شكست هاي خود در بخش ها مختلف را اندازه بگيريد و در نهايت به شما مي فهماند كه آيا از تمام پتانسيل هاي موجود استفاده مي كنيد يا خير ؟ اگر در  نوشتن برنامه بازاريابي ارعاب داريد اصلا نگران نباشيد ، تهيه برنامه از آنچه فكر مي كنيد ساده تر  است. نيازي نيست كه برنامه شما پيچيده باشد يا زمان بسياري را روي آن صرف كنيد . براي ساده سازي كار شما ما 5 قدم اول نوشتن را براي اينكه شما فرمت برنامه بازاريابي را درك كنيد توضيح خواهيم مي دهيم.

 

قدم اول - اهداف هوشمندانه و قابل اندازه گيري تعيين كنيد - S.M.A.R.T-

 

تعيين قدم هاي هوشمندانه اولين قدم در توسعه يك برنامه بازاريابي است. هدف هاي برنامه شما بايد دقيقا همان اهدافي باشند كه براي طراحي سايت خود نيز تعيين كرده ايد. به اهداف وب سايت خود فكر كنيد و كشف كنيد كه چگونه از راه بازايابي مي توانيد به ارزش هاي خود دست يابيد. S.M.A.R.T مخفف 5 كلمه Specific, Measurable, Attainable, Relevant and Timely كه هم اكنون توضيح خواهيم داد.

 

 Specific(دقيق)- مي خواهيد به چه چيزي دست پيدا كنيد ، كاملا دقيق و با جزئيات يادداشت كنيد و با خودتان صادق باشيد. مي خواهيد آمار بازديدكننده ها بيشتر شوند ؟ قصد داريد فروش خود را بالا ببريد ؟ قصد داريد برند خود را در بين عموم معروف كنيد ؟

 

Measurable(قابل اندازيه گيري) - راه هاي متفاوت و دقيقي براي اندازه گيري نتايج كمپين بازاريابي خود را پيدا كنيد.

 

Attainable(قابل دستيابي)- واقع گرا باشيد ، آيا اهداف با توجه به منابع ، بودجه و زماني كه داريد قابل دستيابي هستند ؟ هدر رفتن هزينه يكي از معمول ترين اشتباه هاي موجود در بين شركت هاست زيرا معمولا اهدافي غير قابل دسترس براي خود تعيين مي كنند.

 

Relevant(مرتبط با اهداف كسب و كار )-  از خود بپرسيد كه آيا رسيدن به اهداف مورد نظر در بازاريابي آيا كمك شاياني به پيشرفت كسب و كار شما خواهد كرد يا خير ؟  مطمئنن همه از افزايش ترافيك  طراحي سايت حرفه اي خود و يا افزايش فالوئر ها خوش حال خواهند شد. ولي اين موضوع واقعا كمك شاياني به شما و افزايش فروشتان خواهد كرد ؟

 

Timely(تعيين زمانبندي ) - براي تمامي اهداف خود يك زمانبندي مشخص تعيين كنيد . با توجه به زمان ميزان پيشرفت خود را مشاهده و آناليز كنيد.

 

برنامه بازاريابي , برنامه جامع بازاريابي, Marketing , فرمت برنامه بازاريابي , برنامه عملياتي بازاريابي

 

قدم دوم - مشتريان با ارزش را هدف بگيريد.

 

ابتدا شما بايد با ارزش ترين مشتريان بالقوه خودتان را شناسايي كنيد.  مطمئنا شما دوست داريد كه بازديدكننده هاي طراحي سايت شما از همين طيف مردم باشند. هدف شما تبديل مشتريان بالقوه به مشتريان قطعي است اين هدف را روي افرادي كه بيشترين سود را براي شركت شما خواهد داشت پياده سازي كنيد. به فكر جذب مشتريان وفادار باشيد ، كساني كه مدت زمان طولاني از شما خدمات بگيرند. اگر ترافيك ورودي به وب سايت خارج از اين حوزه باشد بسيار بي ارزش خواهد بود. حتي اگر مشتري هم پيدا كنيد اين مشتريان با ارزش نخواهند بود !

 

برنامه بازاريابي , برنامه جامع بازاريابي, Marketing , فرمت برنامه بازاريابي , برنامه عملياتي بازاريابي

 

 

قدم سوم - بفهميد چگونه به اهداف مورد نظر دست پيدا كنيد.

 

حال كه مشتريان بالقوه خود را شناسايي كرديد قدم بعدي دستيابي به آن هاست. شما بايد بهترين راه هاي دسترسي به آن ها را شناسايي كنيد. براي اين كار با گروهي از مشتريان بالقوه خود صحبت كنيد ! درست است آن ها را پيدا كرده و خصوص دغدغه ها ، علابق و .. گپ بزنيد . علايق آن ها را كشف كنيد. شما قصد داريد آن ها را جذب كنيد ، پس بايد متوجه باشيد كه ان ها از چه چيز هايي خوششان مي آيد تا آن ها را ارائه كنيد. سپس تمامي اهداف و محتويات طراحي سايت ارزان  Marketing را به گونه اي تنظيم كنيد كه براي ان ها جذاب باشد. ما متوجه شديم كه بسياري از مشتريان علاقه ي زيادي دارند تا اين اطلاعات را با شما به اشتراك بگذارند.

 

برنامه بازاريابي , برنامه جامع بازاريابي, Marketing , فرمت برنامه بازاريابي , برنامه عملياتي بازاريابي

 

قدم چهارم- تاكتيك هاي خود را برنامه ريزي كنيد.

 

در اين نقطه ، شما بايد اطلاعات زيادي در خصوص مشتريان خود به دست آورده باشيد. شما مي دانيد آنها چه اخلاق ها و علايقي داريد و يك استراتژي Marketing براي جذب آن ها در نظر گرفته ايد. حال در خصوص تاكتيك ها صحبت مي كنيم . هر هزار توماني خود را به عنوان يك سرباز در نظر بگيريد. شما يك ژنرال هستيد كه قصد داريد آن ها را به جنگ بفرستيد. آيا دوست داريد سربازان خود را در ميدان جنگ از دست بدهيد ؟ اگر سربازانتان از بين بروند شما مطمئنا نبر را خواهيد باخت. تمامي سرمايه خود را در بازاريابي با تمام دقت خرج كنيد . كمپين هاي بازاريابي مثل يك نبرد هستند.  راه هاي زيادي براي بازاريابي طراحي سايت وجود دارد. سئو ،  شبكه هاي اجتماعي ، تبليغات كليكي و..  . هيچ فرمول و جادويي وجود ندارد كه همه را به موفقيت برساند.

 

برنامه بازاريابي , برنامه جامع بازاريابي, Marketing , فرمت برنامه بازاريابي , برنامه عملياتي بازاريابي

 

قدم پنجم - در خصوص برنامه بازاريابي رقبا جست وجو كنيد .

 

يكي از بهترين كار هايي كه مي توانيد در بازاريابي انجام دهيد ، تحقيق در خصوص استراتژي ها رقبا است. سپس مي توانيد يك استراژي مناسب پيدا كرده و آن را بهبود بخشيد. ما به هيچ عنوان نمي گوييم كه كار يك نفر ديگر را كپي كنيد. بهترين برنامه بازاريابي از ميان اشتباهات و مشكلاتي كه براي شما رخ مي دهد به وجود خواهند آمد ! ولي شما مي توانيد باهوش باشد  و اين اشتباهات را به حداقل برسانيد. ابزارهاي بسياري براي آناليز سئو ، طراحي سايت حرفه اي ، شبكه هاي اجتماعي و.. رقبا وجود دارد . با استفاده از اين ابزار ها نقات قوت رقبا را پيدا كنيد ، آن ها را بهبود بخشيد و اشتباهات آن ها را تكرار نكنيد.

در آخر باز هم تكرار مي كنيم كه صحبت با مشتريان بالقوه را به هيچ عنوان فراموش نكنيد ، مي توانيد اطلاعات بي نظيري از آنها بگيريد.

موفق باشيد.

طراحي سايت پرنا

بيشتر بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.