تكنولوژي Blockchain - بلاكچين - چيست ؟

مقالات جديد در حوزه طراحي سايت و تكنولوژي

تكنولوژي Blockchain - بلاكچين - چيست ؟

۴ بازديد

بلاكچين همان اينترنت جديد است ؟

 

بلاكچين بدون شك يك اختراع يونيك و بي نظير است. اين تكنولوژي ساخته يك گروه يا شخص ناشناس است كه با نام pseudonym شناخته مي شود يا مي شوند ! اما Blockchain   به مرور زمان تبديل به چيزي عميق تر شد. امروز خيلي ها اين سوال رو از من مي پرسند كه بلاك چين چيست ؟ در اين مقاله كه توسط تيم طراحي سايت پرنا نوشته شده است مي خواهيم به اين سوال پاسخ دهيم.

 

با توزيع اطلاعات ديجيتال ( نه كپي شدن ) بلاك چين موفق به ساخت نوعي اينترنت جديد شده است. اين تكنولوژي براي اولين بار توسط گروهي كه بيت كوين رو ايجاد كرده ساخته شده است. تيم سازنده اين تكنولوژي هم اكنون به دنبال راهي براي استفاده از بلاك چين در ساير تكنولوژي هاي موجود است.

 

به بيت كوين طلاي ديجيتال گفته مي شود ، چرا ؟ چون تا به امروز ارزش اين -ارز - به 9 ميليارد دلار مي رسد. علاوه بر آن بلاكچين مي تواند در ساير كالاي هاي ديجيتالي به كار برود. مانند اينترنت يا حتي ماشين شما ... شما نياز نداريد تا با نحوه كار Blockchain   آشنا باشيد تا از آن استفاده كنيد. هر چند اگر كمي در خصوص اين تكنولوژي بدانيد متوجه خواهيد شد كه چرا به آن انقلابي مي گويند. اميدواريم از اين مقاله لذت ببريد ...

 

يك پايگاه داده توزيع شده

 

در بلاكچين ، به جاي اينكه اطلاعات در يك پايگاه داده مانند طراحي سايت حرفه اي و ...  ذخيره شوند ، در هزاران كامپيوتر موجود در جهان ثبت مي شود و به طور منظم نيز آپديت مي شود. بنابراين داده هاي ي كه بر روي بلاك چين نگهداري مي شوند در تعداد زيادي ديتابيس توزيع و به طور مداوم به روز مي شوند. اين كار مزايايي را در پي دارد. ابتدا اينكه تمامي اطلاعات در يك مكان ذخيره نمي شوند ، يعني اطلاعات كاملا عمومي هستند. علاوه بر به متمركز نبودن داده ، هيچ هكري امكان دسترسي به اطلاعات را نخواهد داشت !

 

طول عمر و نيرومندي بلاكچين

 

فناوري بلاكچين كاملا بر اساس نيرومندي ايجاد شده است. با ذخيره سازي اطلاعات در ميليون كامپيوتر موجود در جهان

1- هيچ شخص ، دولت و كميته اي توانايي كنترل داده ها و سواستفاده از آن و طراحي سايت آن را نخواهد داشت.

2- هيچ نقطه ضعفي در آن وجود ندارد !

بيتكوين در سال 2008 ايجاد شد . از آن موقع تا به حال بدون مشكل جدي عمل كرده است. يعني هيچ مشكلي از قبيل هك شدن  و ... براي آن ايجاد نشده است.

 

شفاف و خراب نشدني !

 

شبكه بلاكچين با رضايت و موافقت عمومي به كار خود ادامه داده است. اين سيستم هر 10 دقيقه خودش را چك مي كند تا در صورت بروز مشكل آن را اصلاح كند. تكنولوژي Blockchain هر تراكنشي را كه در طول اين ده دقيقه انجام شده است را  با سيستم خود تطبيق مي دهد. هر كدام از اين تراكنش ها يك بلاك ناميده مي شوند.

1- تمامس اطلاعات كاملا شفاف و به صورت عمومي در كامپيوتر هاي مختلف ذخيره مي شوند.

2-اختلال در عملكرد و تلاش براي هك يا سواستفاده از اطلاعات در اين شبكه غير ممكن است.

طراحي سايت ارزان

ادامه دارد ...

طراحي سايت پرنا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.